ساخت رزومه شرکتی

هنگامی که شرکتی می خواهد به معرفی خود و دست آوردهایی که داشته است بپردازد تا بتواند پروژه ای بگیرد و یا خود را به خوبی و کوتاه معرفی کند اقدام به تنظیم و نوشتن رزومه شرکت می کند. سبک رزومه شرکت بسیار متقاوت با رزومه هایی است که تا به حال معرفی کرده ایم. دلیل آن نیز این است که این نوع از رزومه یک مجموعه را معرفی می کند و مخاطبانش رزومه شرکت را در سطح امور کلان بررسی می کنند. اما نحوه نوشتن رزومه شرکت به چه صورت است.

خلاصه نویسی در تنظیم رزومه شرکت مهم است. اما می تواند تعداد صفحات بیشتری از رزومه های معمول کاری داشته باشد. زیرا باید پروژه های انجام گرفته در شرکت معرفی شوند. ماهیت خلاصه بودن و اشاره به نکات اساسی در رزومه شرکت همچنان پابرجا است.

معرفی شرکت
اولین بخش رزومه شرکت مانند رزومه های معمولی به معرفی شرکت اختصاص پیدا می کند. در این بخش باید اطلاعات کاملی از شرکت خود بیاورید. این اطلاعات شامل موارد زیر است.
– نام شرکت
– نام برند
– شماره ثبت
– تاریخ تاسیس
– محور اصلی فعالیت
– نام هیئت مدیره
– آدرس دفتر مرکزی
– شماره تلفکس ( شمار تلفن و یا شماره فکس)
– آدرس شعبه ها (درصورت وجود) به همراه شماره تلفن آن ها
– وب سایت
– پست الکترونیکی شرکت
– آشنایی با شرکت

بعد از معرفی اجمالی شرکت نوبت به این می رسد که در یک یا دو پاراگراف، کوتاه در مورد شرکت خود صحبت کنید و آن را در قالب متنی گیرا معرفی کنید. یادتان باشد باید در مورد زمان تاسیس، اهدافی که بر آن پایه شرکت تاسیس شده است و اینکه چقدر به اهداف خود رسیده اید و چه دست آورد هایی تا به حال داشته اید صحبت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که جزییات کارهایتان باید در بخش بعدی آورده شود و در اینجا بهتر است با ارقام و داده ها به اهمیت کارهایی که انجام داده اید اشاره کنید. همچنین در این بخش می بایست به ویژگی های شرکت خود که شما را بارز می کند، اشاره داشته باشید.

زمینه های فعالیت

در این بخش به صورت تیتر وار و به تفکیک در مورد زمینه های فعالیت شرکت خود صحبت کنید و سعی کنید همه مواردی که در آن، شرکت شما فعالیت می کند نام برده شود.

فهرست پروژه های شاخص و موفق و مشتریان

در این بخش جدولی طراحی کنید و در آن پروژه های شاخص و مهمی که شرکت شما انجام داده است را معرفی کنید. توجه داشته باشید که کارفرمای هر پروژه و سال انجام آن را نیز در نوشته خود برای هر کدام ذکر کنید.

فعالیت های دیگر و افتخارات

در این بخش می توانید افتخارات مختلفی که شرکت شما داشته است با توضیحی از زمینه کاری و سال به دست آوردن افتخار نام ببرید. همچنین می توانید فعالیت های متفرقه شرکت خود را از قبیل برگزاری دوره های اموزشی مربوط به حوزه کاری شرکت و مواردی از این دست را در رزومه شرکت بیاورید.
در نهایت و در پایان رزومه شرکت خود اگر تمایل داشتید می تواین چارتی سازمانی تهیه کرده و به صورت نمودار قرار دهید.